Hanya Sebab Itu....
Ada seorg PAS bertanya, adakah saya umno sebab mak ayah umno?
tidak. saya semasa menjadi pelajar adalah aktivis untuk AI. Jadi kenapa beralih arah?

1. Sebelum masuk penjara, selepas masuk penjara karakter AI sangat berlainan. Dahulu tampak lebih Islamik dan kini sangat liberal. Boleh ke percaya dgn org yg prinsip perjuangannya berubah2 mengikut keadaan semasa dan trend terkini? semata2 ingin menjadi Perdana Menteri?

2. Ramai kawan2 rapatnya menjauhkan diri daripadanya.

3. AI diluar negara memburuk2kan Malaysia. Jika anda seorg pemimpin, kenapa anda memburuk2kan negara sendiri?....dan keakrabannya dgn tokoh2 amerika yg dipercayai org2 freemason juga menjadi tanda tanya.

4. Dalam kisah Saiful, @ Kes Liwat 1- AI tidak pernah menafikan bahawa dia TIDAK PERNAH membuat perkara terkutuk tersebut. Maksud saya, secara literalnya. setakat ini, tidak pernah saya dengar perkataan "SAYA TIDAK PERNAH MELIWAT SAIFUL BUHARI AZLAN" drpd mulut AI.
Ya. dia pernah berkata,

  • saya tak pernah buat kerja itu. 
  • Ini semua konspirasi kerajaan utk menjatuhkan saya.
  •  Saya bersumpah tidak pernah melakukan perkara itu.

Tetapi tidak pernah secara spesifik sebagaimana Saiful bersumpah. Saya memerlukan pengakuan sebegitu untuk saya percaya semula kpd AI. Perlu diingatkan, AI adalah seorg pemain persepsi yang hebat. Dia sendiri tidak akan nafikan perkara tersebut. Dia akan menyuruh org2 sekelilingnya yg lakukan. sepertimana senario sekarang.

5.Keengganan AI bermubahalah amat menjadi tandatanya. Kita sebagai org Islam, adalah wajib mempercayai mubahalah Saiful walaupun dia menipu. Ini kerana dia sanggup bersaksikan Allah dan melaknat keturunannya sendiri sekiranya dia menipu. Mubahalah adalah bersifat melindungi dan self destructive begitu. dan kita wajib percaya.

Org PAS itu amat risau sekiranya saya terjebak dalam fitnah. Katanya, tiada siapa nampak perkara tersebut terjadi. Hanya AI, Saiful dan Allah sahaja yg tahu. Sepatutnya saya berkata 'saya tak tahu'....Itu jawapan yg paling tepat setakat ini, katanya.

6. Maaf.  Saya memerlukan lebih daripada itu sebelum menjawab begitu. Persoalannya sekarang. Kenapa Saiful bermubahalah? Sebab dia mahu menyatakan bahawa pengakuannya benar dan dia tahu dia tiada saksi untuk membenarkan pengakuannya. Jadi sebagai org Islam, sumpah sebagini wajib kita percaya.

7.Tetapi sekiranya AI bersumpah juga sepertimana Saiful lakukan, sespesifik Saiful lakukan, baru saya akan menjawab tak tahu. serahkan kepada Allah. Tetapi beranikah AI ?

Its been almost 3 years. Org2 yg tggu dan lihat spt saya sudah kehilangan sandaran utk mempercayai AI.
0 Responses

Post a Comment

  • Satu Sekolah Untuk Semua

    Satu Sekolah Untuk Semua
    For a better Malaysian

    Visitor

    web counter

    Blog Archive

    Followers